Kinderspel/Kinderarbeid in het Taxandriamuseum

Hoe voelt het om kind te zijn in de 19e eeuw? Ontmoet de zus van Senne in een aantal kamers van het museum en voer opdrachten uit om een cent te verdienen. Draai aan het spinnenwiel, loop op klompen en word een kei in bikkelen.

Praktisch:

klimt met inktvlekken

Onuitwisbare teambuilding

Beleef samen met je collega’s, vrienden of familie een topdag in Turnhout. Dompel je tijdens een streetartparcours onder in het leven van een fabriekskind anno 19de eeuw, in de succesperiode van Turnhout als industriestad. Geniet aansluitend van een gezellige lunch en leef je in de namiddag uit tijdens een spannend ontsnappingsspel bij Gustaaf klimt.

Ontdek hier meer en boek 'klimt met inktvlekken' voor jouw groep.

Kind met inktvlekken is een productie van Musea Turnhout, in samenwerking met schrijver Paul Govaerts en stripauteur Dido Drachman. Het kunstenaarscollectief Treepack zorgde voor het aanbrengen van de muurschilderingen en het ontwerp van drie streetartmuren. Samen realiseerden zij het allereerste beeldverhaal met de stad als canvas.

Het project Kind met inktvlekken werd mogelijk gemaakt door Stad Turnhout, Vlaamse Overheid, Rock Paper Pencil, Erfgoed Noorderkempen en Strip Turnhout.